Rodzaje pozycjonowania

Zleć pozycjonowanie stron Kraków na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Znamy trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet lub Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest także to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom G50 5 srebrna,
– smartfon Huawei P20 niebieski,
– buty sportowe puma Ignite Limitles czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– kraj (przykładowo “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Bałuty”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów rezydujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]