PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Pełna oferta PBN.

Aby odbiorca odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale też zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – użyteczne jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bo są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co warto silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie przedstawione są istotne dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny i e-mail lub telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Kolejna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z finansami, medycyną oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO