Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo zabiegów, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Powyższe objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.