O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy łamią wytyczne opracowane przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich wytycznych , nie musisz obawiać się filtrów Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień w zupełności są usuwane z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu postępowanie zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google