agencje seo, firmy seo, kampanie seo

Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Firmy i administratorzy witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie starań samemu. Nie dysponując rozeznaniem w zakresie SEO i nie monitorując na bieżąco komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w pracują tam również osoby od grafiki, copywritingu, kodowania czy kampanii Google Ads, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym rozpoznać kompetentną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się w toku doboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO na ogół dodawana jest sekcja z historią tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada przeanalizować opisy takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała i jakie problemy udało jej się rozwiązać. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, ale również dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich efekty.

Inna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik dobrej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta towarach czy usługach, które potrzebuje wypromować.

Co o firmie SEO świadczy model rozliczeń jaki proponuje?

Przezornie należy potraktować firmy SEO, które sugerują typ współpracy z opłatą za uzyskany efekt. W takim modelu płatność odbywa się wówczas, kiedy frazy kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty łamiąc zasady określone przez Google. Stale aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, zatem solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a potem wcielać w życie wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]